Monday, February 19, 2007

Minneapolis

.
En mycket intressant och vacker stad. Ett besök till Sculpture Garden beläget i
downtown är verkligen en trevlig upplevelse . Ett besök till Chambers Minneapolis Hotell som ligger på Hennepin Avenue är ett måst. Mycket trendigt. Finns en VIP bar ett par våningar upp med terass . Har du tur kan du stöta på Elvis look-alike vilket jag gjorde . Han hade lust att bjuda mig och ordna en VIP ticket till baren på övervåningen. Mycket oväntat. Kanske tyckte han att det var roligt att jag var från Sverige.

Minneapolis har också mycket historia hit invandrade många svenskar. Museum finns att besöka.
Något som jag varmt kan rekomendera är Mall of America 15-20 min utanför downtown Minneapolis. Ett av världens största Mall med en inomhus themepark.
Napa valley Grille är ett perfekt stopp för ett glas vin och något gott att äta . Ett otroligt stort utbud av California Redwines och mycket mycket mer.
  1. Chambers Minneapolis Hotell (mat)

  2. Mall of America (shopping)

  3. Sculpture Garden (gratis nöje)

No comments: